پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

معصومه کریمی: اگر پکن نباشد و دیوار بزرگش، اگر شیان نباشد و سربازان سفالی‌اش، اگر شانگهای نباشد و برج بلند تلویزیونی‌اش، باز هم چینی‌ها شهری می‌سازند به نام شن‌زن که تمام دنیا را بتوان در آن تماشا کرد.

فکر کنید در شهری هستید که می‌توانید بیشتر آثار تاریخی و طبیعی از همه جای دنیا را بیبنید و با حال و هوای آن‌ها آشنا شوید. فکر کنید در شهری هستید که می‌توانید تمام آثار چین را به همراه فولکلور و سبک زندگی مردم تماشا کنید.

حالا فکر کنید که در کنار این هر دوشهر، یک شهربازی و یک باغ وحش بزرگ هم باشد.همه این 4 شهر را در کنار هم و در داخل شهر مدرنی به نام شن‌زن در جنوب چین می‌توانید بیابید. شن‌زن، روح سرعت، ساخته شدن شهری که بیشترین رشد سرعت را در تمام شهرهای چین دارد، چیزی کمتر از معجزه نیست.

شن‌زن یکی از شهرهای ساحلی جنوب چین است که با کشتی تا هنگ‌کنگ فقط نیم ساعت فاصله دارد.شن‌زن تا قبل از سال 1979 میلادی تنها یک دهکده کوچک بود، اما هم‌زمان با سیاست درهای باز در مدت 27 سال به چنان رشدی دست یافته که حیرت انگیز به‌نظر می‌رسد.

تأسیس منطقه ویژه اقتصادی شن زن امکانی را به این شهر بخشید که در توسعه مناسبات اقتصادی خارجی، صادرات کالا، جلب فنون پیشرفته و جذب گردشگران تا به امروز بسیار موفق عمل کرده است.

دهکده فراموش شده شن‌زن، امروز شهری است رؤیایی برای جست‌وجوگران راه آینده.یک شهر 24 ساعته که گویی خواب و خاموشی در آن راه ندارد و نقطه اصلی ترانزیت کالا به هنگ‌کنگ به شمار می‌رود.

در شهر شن‌زن آن چهار شهر کوچکی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به زیبایی و ظرافت هر چه ‌تمام‌تر ساخته شده که در نوع خود کم نظیر هستند.

چین با‌شکوه نام یکی از این شهرهاست که بیش از 100 جاذبه تاریخی و طبیعی کل کشور چین در آن ساخته شده و به نمایش درآمده است.در این شهر علاوه بر گونه‌های متنوع گیاهی و درختان بونزای، باغ‌ها و کوه‌ها و رودها و دریاها و دریاچه‌ها و مجسمه‌های بودا و معابد و پاگوداها و دیوار بزرگ و شهر ممنوعه و سربازان سفالی و... در معرض دید تماشاگران قرار گرفته‌اند.

در طول روزی که از این شهر دیدن می‌کنید، ده‌ها نمایش فولکوریک و مراسم آکروباتیک و مسابقه و جنگ‌های تاریخی این کشور وسیع، شما را سرگرم می‌کند.لباس‌های محلی، سبک زندگی روستایی، غذاهای سنتی و طرز زندگی عشایر که در این شهر می‌بینید، همه و همه گردشکر را با روح کشور چین آشنا می‌کند.

شهر دیگری که در نزدیکی چین باشکوه ساخته شده به نام پنجره‌ دنیا معروف است. در این شهر، 118 سایت تاریخی از همه جای دنیا دیده می‌شود. از اهرام ثلاثه گرفته تا برج ایفل، از سالن اپرای سیدنی تا ستون‌های تخت جمشید و از تاج محل تا برج پیزا گردشگران را به دیدار از بهترین‌های دنیا دعوت می‌کنند.

کد خبر 36573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز